Månadens Mutation

116418-39

Vi har låtit ett nyskrivet inlägg från
Hotspot, en av sveriges populäraste modebloggar, passera Mynningen och där befruktas av en av våra mest kända texter, nämligen Uppenbarelseboken från Nya Testamentet. Håll till godo!

A new season is here!

Det har nästan gått och blivit en tradition att en dörr stod öppen till himlen, och den första rösten, som jag hade hört tala till mig som en basun, sade: "Kom hit upp, så skall jag visa dig denna lista". Jag väljer medvetet att inte följa upp listan som skrevs inför höstsäsongen (även om jag kan avslöja att en tron stod i himlen och någon satt på tronen,

och han som satt där syntes mig lik jaspis och karneol, och kring tronen var en regnbåge som var som smaragd.)

Jeans/byxor: Jeans och byxor känns fortfarande lågprioriterat men från tronen kom det blixtar och dån och åska, och sju facklor brann framför tronen. Skulle det ske någon investering är det helt klart att par raka jeans med hög midja för att komplettera mina Acne. Gubbyxor= Guds sju andar.
Klänningar: Våriga Klänningar finns helt klart representerade i garderoben liksom ett hav av glas, som av kristall, eventuellt någon hellång romantisk sak som komplement. Generellt är fickor fortfarande bra! Jag skulle tippa att runt om tronen var fyra varelser som hade fullt med ögon, både framtill och baktill.

Kjolar: Här krävs investeringar! I dagsläget känns nästan bara min nya kjol från Chloé aktuell  eftersom den första varelsen liknade ett lejon, den andra en ungtjur, den tredje hade ett ansikte som en människa, och den fjärde liknade en flygande örn.

Hög midja, halva låret korta, bomull och alla Israels stammar och fickor är det jag framförallt är på jakt efter! Ja just det ja.... dessa varelser hyllar och ärar och tackar honom som sitter på tronen och som lever i evigheters evighet.

Jackor: Skinnjacka från Herren Gud, allhärskaren,
han som var och som är och som kommer, snygging från Bernhard Williams, kort brokadkavaj/jacka från Indiska, kort trenchjacka från Zara. Här ska kompletteras med altaret med ett rökelsekar av guld och tunn fin vårparka sen är jag home safe!
Skor: Jag är sugen på ett par lågklackade jodhpurs!!! Jag har helt enkelspårigt snöat in mig på den skon just nu men annars kommer hagel och eld, blandat med blod, och slog ner på jorden, och en tredjedel av jorden brändes av, och en tredjedel av träden brann upp, och allt grönt gräs brann upp och naturligtvis även mina ovärdeliga skor från ängelns hand upp inför Gud tillsammans med de heligas böner. Mina gummistövlar om vädret så kräver... När jag tänker efter hade jag kunnat tänka mig något grovt i Acne-stilen också....
Koftor/tröjor: Det är helt klart fortfarande fokus på koftor och att jag fortfarande inte äger en grå cashmerekofta är katastrof, som om ett stort brinnande berg slog ner i havet, och en tredjedel av havet blev till blod!!! I övrigt finns det koftor så det räcker i garderoben....
Väskor: Jacquettan och Annabelen funkar garanterat och sen har jag ju lovsången och härligheten, visheten och tacksägelsen, äran och makten och kraften! Det jag absolut vill ha är (om jag hittar en prisvärd i läder) en "slouchig" modell med långa axelband.
Blusar & Toppar: Kan man aldrig ha för många av... T-shirtar som kommer ur det stora lidandet, rena och vita i Lammets blod och lite skönt slitna är helt klart prioriterat!
Huvudbonad: Jag tror faktiskt inte att en tredjedel av alla levande väsen i havet dog, och en tredjedel av alla fartyg gick under till våren...scarf....
Övrigt: Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll på en tredjedel av floderna och på vattenkällorna

Jisses, det känns ju knappt som jag ska shoppa någonting i vår.... Parkas, kjolar, t-shirtar, coola skor, väska, klänningar - och sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hörn och hålla fast jordens fyra vindar, för att ingen vind skulle blåsa över jorden eller havet eller mot något träd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback